Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, June 3, 2012

the 1st reception

and here goes the pictures for the first reception. from my side. 

the theme was red and white. i really love this colour combination so i ended up to choose the colours for my first reception. 

wedding kami ni xsampai dua bulan pun decide. memang nampak rushing. dua-dua taknak tangguh lama-lama. benda elok baik disegerakan ja. so semua persiapan aku buat sendiri sebab aku nak balik pun susah kalau nak deal dengan bridal. 


lucky me... aku dah kenal dengan orang yang boleh handle catering dan pelamin. semua by my childhood friend and his father. abang ayoi dan pakngah wazir. abah dia handle catering... dia handle kanopi dan pelamin serta decoration bilik dan meja makan pengantin. sebelum ni dia xpernah buat deco bilik pengantin sebab selalunya under mak andam kan. tapi dah aku ambil pelamin dari dia... aku mintak dia buat backdrop untuk bilik pengantin. easyyy pizzzzyyyy bila kawan-kawan punya bisnes ni. mintak semua boleh buat. kalau orang area Taiping nak kahwin dan perlukan kanopi, pelamin, deco meja makan pengantin atau catering... boleh contact Khairul Niaga. dia boleh buat everything kecuali mekap dan baju ja la kan. hahaha. 

aku handle through mak angkat aku ja. sebab rumah dia sebelah rumah pakngah wazir tu ja sebab aku xboleh balik sangat. jauh kot nak berulang JB dengan Perak. tambah-tambah cuti bukan sabtu ahad. disebabkan semua benda tu aku dah tempah kat abg ayoi... mekap ja aku cari kat bridal. mekap dari Akma Sri Andaman. kalau aku plan awal aku sure guna depa ni ja daripada pelamin sampai la ke baju dan mekap. tapi dah plan pun kelam kabut... aku ambil mekap ja dari depa. 

untuk baju... nasib baiklah kawan Azri... Fauzi Manan dari KL Wedding Ministry nak sponsor. alhamdulillah.... mudah kerja cari baju. aku tak tengok pun baju tu. time fitting pun.... aku just ambil ukuran tapi tak test pun baju tu. tapi bila dapat... aku berkenan sangat-sangat. baju-baju kat situ memang superb. kawan aku pun guna khidmat depa ni. hantaran belah lelaki time nikah tu pun kawan kami ni la yang duk gubah. thank you Pogy!

my flower girls and boy depa ni semua anak-anak menakan aku. semua pakat volunteer nak jadi flower girls and boy bila dapat tau aku nak kahwin. so aku decide nak buat sendiri headpiece kat flower girls aku. baju-baju semua mak-mak depa tolong carikan tanpa tunggu aku balik sebab depa tau aku xsempat nak balik pun. hahaha. awesome betul sepupu-sepupu saya ni. 

bunga tangan aku buat sendiri... guna ribbon. duduk dekat depot mana ada kerja sangat... duk buat benda alah tu ja la. bunga telur pun aku buat sendiri. semua sempat dibuat dalam masa sebulan lebih. 

walaupun ada benda yang kelam kabut sikit tapi alhamdulillah... untuk tak sampai dua bulan planning... menjadi jugak. kenduri lain semua pakat setengah tahun or setahun sebelum dah plan bagai. aku? hampehhh. semua last minute. hahaha. 

aku nak ucapkan terima kasih sangat-sangat buat saudara mara dan kawan-kawan yang duk sponsor doorgift sampai penuh beg doorgift tu...sponsor hantaran dua tiga jenis... sponsor wedding cake... sponsor baju kahwin... dan yang sponsor diri nak jadi bridesmaids... Nadia, Ari, Ecah, Nabilah dan Bedah. di sini aku nak mintak maaf jikalau ada yang terkurang dan ada pihak yang tak berpuas hati. semua yang baik datang dari ALLAH SWT dan yang kurang datang dari pihak aku sendiri. thank you for those yang attended dan mendoakan kami. :)




make-up by Ieda from Akma Sri Andaman


Pengantin lelaki di apit pak menakan dan adik.

My flower girls and boy








wedding cake sponsored by uncle nik

secondary bestfriends!

family belah abah

abang dan bakal kak ipaq

my family

the bridesmaids


Pakistani and Vietnamese friends

my mak angkat dan kak ana

exhousemates

merbokian sanggup datang dari serata negeri

my adorable cousin, nieces and nephew




family belah abah mertua

family belah mak mertua

kak angkat tersayang bersama hubby nya

my cousin and his gf a.k.a my photographer

the pengapit!



No comments: