Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, February 28, 2013

Fruit Salad with Yogurt Dressing

Assalamualaikum w.b.t...

this is my husband's favourite kind of salad. dia mana makan veggie... so nak taknak salad buah la jadi pojaan hati kami suami isteri. kalau buat salad veggie boleh... aku sorang ja makan. dia pandang sebelah mata pon dak. tak cool betul tak makan veggie sangat.




bahan-bahan:
2 fuji apples
2 granny smith apples
2 oranges
2 cups of yogurt - choose your own flavour.
one handful of roasted hazelnut - optional... you can use other nuts.
icecream - optional.. xguna pon sbb time mengandung memang xmakan benda berais

cara-cara:

  1. diced all the fruits. you can choose you own favourite fruits. macam aku untuk takat dua orang makan... aku pilih 3 jenis buah ja. 
  2. gaulkan buah yang dah dipotong dengan yogurt. 
  3. taburkan hazelnut. 
  4. sejukkan dalam freeze.
  5. kalau nak tambah icecream... time nak makan... silakan tambah. hahaha
salad buah macam ni memang jadi pujaan suami aku lah sebab dia suka yogurt dressing untuk buah. macam aku pulak.. aku suka letak hazelnut. nak letak walnut ka, cashew nut ka, peanut ka, almond ka.. up to you lah.

macam aku guna yogurt blueberry so nampak la seco'et blueberry disitu okay. hahaha. 



No comments: