Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, January 14, 2013

our 19weeks little munchkin




our 19weeks little munchkin. setiap kali scan mulut terkumat kamit.


Assalamualaikum...

nak cerita pasal our little munchkin. aritu sebelum Azri balik berperang di medan belajaq.. sempatlah kami pi scan dekat Klinik Elizabeth, Taman Sutera Utama. motif pi scan sebab beberapa hari sebelum tu aku kena warded kat Hospital Pontian. maybe sebab penat terlampau sampai perut pun taknak terima makanan bila diisi. 

selama 19 minggu aku mengandung... tak pernah pulak aku muntah-muntah. takdak alahan. cuma pening-pening tengah malam. tapi biasalah tu untuk orang yang kerja shift ni kan. waktu rehat tak menentu. tambah aku ni waktu rehat xdak langsung. kena paksa OT 24jam. 


so disebabkan aku dah terlampau penat tambah-tambah aku ni wedding planner abang aku... balik ja dari Perak.. masuk kerja... OT group B teruih aku collapse. baru lepas isi perut ja tiba-tiba muntah tahap kritikal sampai aku rasa kosong balik perut aku. sampai cramp. mata pon jadi gelap. nasib ta jatuh dalam toilet.time dekat hospital depa tak check langsung baby. mana tak risau. takot apa-apa jadi kat anak aku ni... so aku decided nak pi scan swasta.

Alhamdulillah... baby sihat. otak, jantung, hati, ginjal, peparu.. semua sihat. doktor tu scan baguih betul. teliti gila dia scan. ukur sana sini. mula-mula dia nak buat 3D tapi kecik lagi so dia kata 28weeks baru dia nak buat. tapi dia tunjuk gak scan secara 3D free. hahaha. tapi disebabkan baby aku ni tak macam mak dia yang gila kamera... maka tak dapatlah kami tahu lagi jantina. malu benor dia. nak tengok muka pun susah. doktor tu la kata.

yang paling happy si Azri la. haritu masa first scan dekat klinik kerajaan dia takdak. bulan lepas plak takdak appoinment dengan doktor. sekadar dgn nurse ja. frust menonggeng la sebab tak dapat tengok baby. tu yang pi scan jugak kat swasta. bagi dia tengok. excited sungguh muka dia tengok kat tv besaq yang doktor tu sediakan sampai lupa nak rakam. 

baby ni dari dalam perut lagi dah nak melekat dengan Abi dia ja. mau tak nya. buat alahan teruk masa Abi dia ura-ura dah nak balik. tak pasal terpaksa extend cuti. kehkehkeh. Aku pun nak tumpang manja la skali. wakakaka. ni Abi dah balik bleh plak dia rileks ja takdak bagi aku masalah. hahaha. nasiblah Azri...

semoga baby duk elok-elok sampai Abi datang pulak okayyy. 

No comments: