Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, February 14, 2013

4 years together through thick and thin

it's already 4 years in relationship as Atok and Makcik.
4 years ago he proposed me to be his love. he asked me to give the key to my heart.
4 years ago, I only met him once (tu pon dipaksa oleh kawan sbb nak tumpang balik) before i decided to accept him as my lovelife.
4 years we have been together through thick and thin.  

bila ingat balik 4 tahun yang lepas... sebelum tarikh 14hb Februari 2009 tu... sekali ja pernah cakap dalam phone dengan dia. tu pon masa kawan. dan bagi aku dia xbest langsung bila nak bawak gayut. contact thru sms pun aku cukup malas. 

entah macam mana hati boleh terdetik nak terima dia sedangkan bagi aku dia ni slow sangat dalam phone. sms pun aku slalu elak. ada ja alasan aku bagi setiap kali dia sms Makcik dia ni. kalau dalam YM memang dia sangat gila-gila. tapi dalam phone... macam slowww ja. aku pulak jenis suka sms dengan call. tapi bila dia macam tu.. tak kenan langsung.

sampailah kawan aku paksa jumpak dia sebab nak tumpang balik UiTM secara free tanpa perlu naik bas. aku lah terpaksa adjust. nak taknak kena jumpak jugak si Atok ni. alahai... macam tak brapa nak cakap pun ada. tapi lepas balik dari tu... malam tu dia rajin sms aku. nak tackle la konon. 

aku still jarang nak balas sms dia. tapi dia xputuih asa plak nak contact aku. sampai aku pun terpaksa rajinkan diri sms dia. hahaha. sampailah 14hb Februari 2009 dikala aku baru habis Sport's Day DiPac... dengan hati frust menonggeng sebab kamera pecah... dia pun asked the key to my heart. im speechless. 

boleh ka aku yang banyak cakap ni bercinta dengan orang yang slow habih ni. tapi jangkaan aku silap... dah couple baru aku tahu... dia memang Atok yang ramah dalam YM tu. cuma sebelum couple dia xselesa nak ramah sangat kot. hehehe. 

sejak dari tu... wajib melebihi sejam kalau call. sms pun tak henti. rupanya nak kena couple dulu baru dia jadi Atok yang gila-gila tu. ceh. 

tapi... saya bahagia bila Atok tu dah jadi suami saya. Alhamdulillah... 4 tahun bersama thru thick and thin. berapa banyak disasters sebelum kahwin... berapa banyak dugaan time dah kahwin... dia masih Atok yang setia dan bersabaq dengan kerenah Makcik ni. dia masih Atok yang gila-gila hanya dengan Makcik ni. 

I love you Atok tua kerepot. Semoga kita kuat untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran dalam hubungan kita selepas ni. semoga kita tua bersama. :D




No comments: