Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, February 24, 2013

setahun sebagai suami isteri

Assalamualaikum w.b.t...

Alhamdulillah... hubungan kami suami isteri sudah pun mencecah setahun. dah kahwin ni cepat ja rasa masa berlalu nak sampai setahun. penangan duk jauh rasanya. tapi duk jauh tu buat kita lagi hargai pasangan kita. tapiiiii.... sangat menyeksakan bila sakit pening semua tanggung sendiri. hanya boleh mengadu dekat phone ja. 

semalam suami datang. sungguhlah aku tak sangka langsung dia nak mai. kisahnya patut jumaat tu dia ikot mak abah aku balik sebab ada kenduri kat kampung. tapi dia xbalik. rupanya dia nak mai sendiri. tup-tup pagi aku habis kerja tu dia suruh aku ambil. wuuuuu. rasa nak tumbuk-tumbuk ja lengan dia tu. gerammmm. baru frust sebab ingat tak dapat celebrate. 

satu tahun bersama sebagai suami isteri. rasanya berapa bulan ja yang betul-betul pegang title suami isteri. selebihnya duk jadi single ja kat perak dan johor. semoga hubungan kita diberkati ALLAH SWT hingga ke syurga insyaALLAH. terima kasih sebab membimbing saya untuk menjadi orang yang lebih baik. terima kasih sebab menerima isterimu ini seadanya. dan terima kasih kerana cukup bersabar melayan kerenah isterimu yang ntah apa-apa ja ni. 

Selamat Ulang Tahun perkahwinan kita yang pertama wahai Imamku dunia dan akhirat~! terima kasih untuk hadiah tu. hadiah untuk awak tak sempat nak sediakan sebab awak buat surprise datang sini.ingat lagi seminggu baru nak celebrate. hanya mampu sediakan makanan yang awak request jalah. :D I love you, husband~! ♥

haritu aku ada suruh dia buat benda alah ni. 8 facts about your wife. ni dia balaih. dulu balaih tru blog. sekarang IM fb ja. wakakaka


 8 fact about my wife...

  1. mempunyai mata yg cantik...terutama lpas bgun tido (hat ni aku nak tergelak. dia kata mata aku bulat terkebil-kebil kalau bangun tidoq.padahal aku rasa macam cina bukit ja kalau bangun tidoq.)
  2. sangat suka warna merah... (sangatttttt. sebab tu dia pon suka pakai baju colour merah kalau nak pujuk aku. hihi.) 
  3. sangat comey apabila merengek... (hahahaha. aku memang kuat merengek tapi sakit hati sebab dia lagi ngusik aku adalaaaaa)
  4. pandai membuat plan (aku rasa last minute plan kot hat dia maksudkan ni)
  5. masakan yang sedap...sekarang kalau ngidam apa2 bgtau ja...heheheh (sekarang aku pregnant dah 26minggu tapi langsung takdak mengidam.dia ja duk ngidam.pattern taknak beli plak.nak suruh aku masak ja makanan hat dia ngidam tu...)
  6. sangat manja..i loike...(nak manja dengan sapa lagi kan kalau bukan dengan suami sendiri. hihi)
  7. sangat sayang kan saya...betol kan sayang..i love you too... (hahahaha. yekkk. )
  8. tak suka shopping sangat... (hat ni... terselamat duit awak eh sayang. wakakaka)


ni aku buat pasal dia pulak


1.First time jumpa with your hubby bila dan kat mana?
- 07/02/2009 dekat central square, SP. masa tu dia baru habis sports day. tak couple lagi time ni. baru jumpa setelah setahun berkawan. 

2.Love at first sight?
-hahaha. dak kot. sebab anggap bestfriend ja.

3.Who is he when the first time u met him?
-my bestfriend dekat YM yang langsung tak pernah jumpa. 

4.How long it takes for him to ask you out for a date?
-yang first time jumpak after a year. yang untuk ngayat plak 4 days after first met tu ah. hahaha

5.1st place dating di..
-pantai murni, kedah. huhuhu. 

6.How he proposed?
-aku baru balik dari sports day DiPac...frust sbb kamera pecah.mengadu kat dia...dalam duk tenangkan aku..teruih dia proposed to be his girlfriend and soon to be wife. 

7.Special date with your hubby?
-14th february 2009 - our couple date.
-24th february 2012 - the day we officially become husband and wife.

8.Changes that he asked you to do?
- from career woman to fully housewife. bab attitude, bila tanya semua dia kata takdak.

9.What about him that you love so much
-His patience towards my attitude, his love to me trough thick and thin. tetap puji masakan aku walaupun aku rasa tak sedap. :P

10.What is about him that you wish he would change?
-arrrrrrrr. takdak kot.

11.You will lose your mind n crack your head when he?
-aku merajuk dia lambat pujuk. wakakakka

12.You will smile thru your eyes for the whole day when he? 
- does/says something surprise, special and romantic. 

13.Complete below sentences "my love towards my hubby is as big as..
-his love towards me even slalu bertelagah im more.. im more.



 dating semalam di bukit indah, johor. 

hadiah yang dia bagi sebab tau dah lama aku nak sangat. 
kecuali hat ataih skali. hat tu dia yang beriya nak belikan. untuk baby nanti. adoi. kuaq pon belum lagi sayang.





3 comments:

Unknown said...

so sweet...sama gak dgn akak suka merah...hehee

Unknown said...

so sweet...hehee...sama dgn akak suka merah

hannah joe said...

kak lin: ahahahaha.. kan. merah tu menawan!